Rosa Bosma

~ Virtual Assistant

Deze website maakt gebruik van cookies. Check mijn privacybeleid om te zien wat dit voor jou betekent. Klik hier.
NL • EN
  • Home
  • Over Rosa
  • Portfolio
  • Diensten
    • Beleid & procedures
    • FAQ
  • Testimonials
  • Blog
  • Contact

‘Branding’ en haar dubbele betekenis

Door Rosa Reageer

'Branding' en haar dubbele betekenis
Ben jij ondernemer of geïnteresseerd in ondernemerschap? Dan is de kans groot dat je de Engelse term BRANDING (die wij ook in het Nederlands gebruiken) zo nu en dan voorbij ziet komen. Aan deze term kleven twee betekenissen: hoe jij je bedrijf (of jezelf) presenteert en hoe het publiek jouw bedrijf (of jou) ziet. Bij het eerste hebben we het over brand identity en bij het tweede over brand image. Als jij je brand sterk neerzet, helpt dat natuurlijk ook bij de vorming van je brand in het hoofd van (potentiële) klanten. Brand image gaat puur over waarneming. De twee zijn onlosmakelijk verbonden en beide essentieel voor marktpositionering.

Als zzp’er of freelancer in de dienstverlening gaat het vaak niet zozeer om ‘je bedrijf’ presenteren – nee, je bent het zélf! (En inderdaad, ik ben daar als zelfstandig VA een voorbeeld van.) Je verkoopt immers je vaardigheden en kwaliteiten in een pakketje van tijd. Het creëren van een brand identity wordt over het algemeen moeilijker gevonden door ondernemers die ‘zichzelf’ verkopen in plaats van een product. Het maakt namelijk dat we – vaak kritisch – naar onszelf gaan zitten kijken.

Laten we brand identity eens verder bestuderen…

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Algemene bedrijfspraat, Marketing Tags: betrouwbaarheid, brand identity, brand image, branding, concurrenten, consistentie, doelgroep, expressie, identiteit, kwaliteit, onderscheidend vermogen, originaliteit, relevantie, stijl, waarneming

Feestelijke wensen + wat stof tot nadenken

Door Rosa Reageer

Merry Xmas Happy New Year

We zijn bijna op de helft van december, en dat betekent dat de feestdagen eraan komen! Ik wens jullie allemaal heel fijne kerstdagen (of andere feestdagen die je viert) en ik hoop dat 2017 ook jou veel succes brengt in je leven en bedrijf! ~ Rosa

Wanneer het einde van een jaar in zicht is vind ik het altijd fijn om mezelf een paar vragen te stellen, simpelweg omdat het voelt als een perfect moment om te reflecteren op wat het leven heeft gebracht en wat nog gaat komen. Met die laatste vraag bedoel ik eigenlijk: “Wat wil jij volgend jaar waarmaken in jouw bedrijf?” Zoals je waarschijnlijk al weet uit ervaring is een bedrijf een organisme dat behoefte heeft aan een voedzaam en consistent dieet; anders is het niet productief! Hoe ben jij van plan je bedrijf volgend jaar te voeden?

Laten we naar een paar vragen kijken om je op weg te helpen…

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Algemene bedrijfspraat, Persoonlijk Tags: 2017, bedrijfsontwikkeling, break, Kerstmis, Nieuwjaar, plannen, reflecteren, strategie, vakantie, verandering

Vervang ‘verplicht’ door een sterretje in het Jetpack contactformulier (CSS)

Door Rosa Reageer

CSS-potlood

Ik ga deze blogpost kort en krachtig houden. Veel mensen – waaronder ikzelf – gebruiken het contactformulier van Jetpack op hun WordPress website, wat een prima keuze is als je geen extra plugins wilt installeren en geen complexe functies nodig hebt. Jetpack is zelf natuurlijk ook een plugin, maar wel een die op veel websites sowieso al is geïnstalleerd, los van het contactformulier. Jetpack werkt als een alles-in-eenplugin die een website verrijkt met een hoop extra functies, waardoor je minder verschillende plugins nodig hebt.

Iets wat je in Jetpacks contactformulierbouwer niet kunt kiezen is de opmaak van verplichte velden. Standaard verschijnt het label ‘(verplicht)’, maar vind je ook niet dat dat een beetje onvriendelijk klinkt? Om een minimalistische look te creëren kun je het best sterretjes gebruiken. Iedereen is immers bekend met de betekenis, en het ziet er gewoonweg beter uit dan ‘(verplicht)’ her en der in het formulier.

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Coderen, WordPress & website Tags: code, contactformulier, CSS, customiseren, formulier, Jetpack, plugin, WordPress

Heb jij een ‘lifestyle business’…?

Door Rosa Reageer

Heb jij een 'lifestyle business'?
Dus je bent voor jezelf opgekomen en wilt een lifestyle business beginnen? (Of je hebt er al een!) Misschien heb je geen flauw benul waar ik het nu over heb, maar krijg je toch ’t vermoeden dat dit weleens over jou zou kunnen gaan. Laten we eerst het principe ‘lifestyle business’ belichten. Helaas is er nog geen Nederlandstalig Wikipedia-artikel over geschreven, maar dit is wat er op de Engelstalige Wikipedia-pagina staat:

“A lifestyle business is a business set up and run by its founders primarily with the aim of sustaining a particular level of income and no more; or to provide a foundation from which to enjoy a particular lifestyle.”

Een lifestyle business is dus eigenlijk de tegenhanger van een startup. Beide soorten bedrijven kunnen, elk op hun eigen manier, baat hebben bij een Virtual Assistant. En ik zal je laten zien wat lifestyle ondernemerschap nou onderscheidend maakt, evenals het belang om te weten of een lifestyle business runnen jouw doel is (of niet).

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Algemene bedrijfspraat Tags: flexibiliteit, lifestyle, minimalist, monetiseren, ondernemer, ondernemerschap, passie, solopreneur, solopreneurship, startup, vrijheid

Multitasken vs… microtasken!

Door Rosa Reageer

Multitasken vs... microtasken!
Dit wordt mijn eerste blogpost van 2016, en ik had het idee dat het ‘ns tijd was voor een niet-technisch onderwerp – vergelijkbaar met een yoga counterpose, zeg maar. Vandaag ga ik mezelf niet uitlaten over landingspagina’s, e-mailhandtekeningen, social media tools en dergelijke. Wat valt er dan wel te verwachten? De laatste tijd heb ik veel berichten zien circuleren op social media, waarin gezegd wordt dat multitasken ronduit killing is voor productiviteit. Alle ophef inspireerde me om deze blogpost te schrijven en mijn eigen gedachten over deze kwestie te delen.

Over multitasken gesproken: het lijkt wel alsof mensen een zekere trots voelen als ze deze kunst beheersen. Het is een werkwoord met status, of eigenlijk waargenomen status. Multitasken betekent letterlijk ‘meer dan een ding tegelijk doen’. Vertel mij nou eens hoe realistisch dat klinkt? Tja, ik weet het, het is een afgezaagd woord, en we denken niet al te veel na over de betekenis wanneer het weer eens opduikt. Maar dat is ook waar het interessant wordt!

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Productiviteit Tags: aandacht, afleiding, concentratie, focus, fragmentatie, microtasken, mindfulness, multitasken, projecten, taken, timemanagement

Landingspagina: ik kan je helpen!

Door Rosa Reageer

Landingspagina's maken

Het creëren van landingspagina’s is een van mijn diensten. De absolute betekenis van landingspagina (Engels: landing page) is een pagina waarop een bezoeker landt, of op kan landen. Wanneer iemand de term gebruikt heeft ‘ie het meestal over een geïsoleerde pagina die er anders uitziet dan de rest van de website. Bezoekers komen op zo’n pagina door middel van een verwijzing van promotionele aard (bijv. een advertentie, nieuwsbrief of eBook); het volgen van de link in de campagne leidt de bezoeker naar de bijbehorende landingspagina. Uiteindelijk maak je een landingspagina voor een specifieke actie die je wilt zien gebeuren – en de landingspagina is op zo’n manier ontworpen dat overgaan tot actie, het doel, de meest waarschijnlijke uitkomst is.

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Marketing, WordPress & website Tags: content, design, landingspagina, WordPress

Hoe verander je bestandsnamen in WordPress

Door Rosa 8 Reacties

In deze post ga ik uitleggen hoe je bestandsnamen kunt veranderen in WordPress. Wanneer het aankomt op afbeeldingen en andere media, ben je je misschien al bewust van het belang van relevante bestandsnamen. Met bestandsnaam bedoel ik de naam van een bestand (meestal gaat het om een afbeelding) voordat je deze uploadt. Het is het deel dat voorafgaat aan de extensie – .jpg, .png, .gif enzovoort. Dit is niet hetzelfde als de titel die je kunt toevoegen in het WordPress-panel zodra het bestand eenmaal geüpload is. Dat is een andere nuttige functie, maar de titel draagt niet hetzelfde gewicht als de daadwerkelijke bestandsnaam. De bestandsnaam is terug te zien in de URL van de afbeelding, terwijl de titel simpelweg weergeeft hoe jij de afbeelding op jouw site hebt genoemd. De titel is variabel en kun je op elk moment aanpassen. Het veranderen van de bestandsnaam kan niet op zo’n rechtstreekse manier – en WordPress maakt ’t niet erg toegankelijk – maar je kunt het alsnog voor elkaar krijgen.

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: WordPress & website Tags: afbeeldingen, bestanden, bestandsnaam, bestandsnaam veranderen, files, images, media, plugin, SEO, WordPress

Is videopitchen voor Virtual & Personal Assistants? Doe jij mee aan deze nieuwe trend?

Door Rosa Reageer

Het lijkt wel of er een trend begint te ontstaan waarbij we als VA of PA gevraagd worden om onszelf voor te stellen in de vorm van een video om op deze manier mee te (kunnen) dingen naar een opdracht.

Is videopitchen het nieuwe solliciteren voor virtual & personal assistants? We legden deze vragen voor aan collega VA’s en PA’s. Daar hebben zij dus een duidelijke mening over! Een aantal reacties:

“Ik vind het persoonlijk te verschrikkelijk voor woorden en doe er niet aan mee. Het doet mij eerder denken aan een soort uitverkiezing of spel: Wie wordt de nieuwe VA van huppeldepup? Stel jezelf voor; presenteer jezelf op een ludieke wijze, en misschien, heeeeel misschien, aan jou de eer om mij van dienst te zijn. Hmmm … Als ik een loodgieter of een boekhouder nodig heb, dan ga ik ze toch ook niet vragen om een videopresentatie of een voorstel te doen voor mijn agendabeheer?”

» Lees meer

Dit delen:

  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Overig Tags: trends, videopitchen

Engelstalige blog

Niet al mijn blogposts staan op deze pagina. Ik schrijf namelijk ook in het Engels. Zie: rosabosma.com/blog.

Nieuwsbrief

Abonneer je op mijn nieuwsbrief en ontvang een gratis PDF met de digitale business tools waar ik het liefst mee werk - breng jouw bedrijf ook naar een hoger niveau!


Maak een connectie

  • Email
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • RSS
  • Twitter

Topics

aandacht afbeeldingen afleiding bestanden bestandsnaam bestandsnaam veranderen brand identity branding code concentratie contactformulier content CSS customiseren design files flexibiliteit focus formulier fragmentatie images Jetpack landingspagina lifestyle media microtasken mindfulness minimalist monetiseren multitasken ondernemer ondernemerschap passie plugin projecten SEO solopreneur solopreneurship startup taken timemanagement trends videopitchen vrijheid WordPress

Pagina’s

  • Home
  • Over Rosa
  • Portfolio
  • Diensten
    • Beleid & procedures
    • FAQ
  • Testimonials
  • Blog
  • Contact

Recente blogposts

  • ‘Branding’ en haar dubbele betekenis
  • Feestelijke wensen + wat stof tot nadenken
  • Vervang ‘verplicht’ door een sterretje in het Jetpack contactformulier (CSS)
  • Heb jij een ‘lifestyle business’…?
  • Multitasken vs… microtasken!

Copyright © 2019 Vlinder icoon Rosa Bosma • Genesis Framework • Privacybeleid

Copyright © 2019 · Rosa Bosma op Genesis Framework · WordPress · Log in

loading Annuleren
Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres.
E-mail-controle mislukt, probeer het opnieuw
Helaas, je blog kan geen berichten per e-mail delen.